Бақыт туралы ойым...
БАҚЫТ — деген не ол? Мен біраз нәрсені көрдім, біраз уақытты еңсердім-ау десем де, бұл сұраққа оңай жауап бере алмаймын ба деп қорқамын. Мүмкін бар ақыл деңгейімнің жету шамасы осы-ақ болар. Иә, барша пенделер сияқты, мені де бұл сұрақ ойландырады, толғандырады. Сондықтан да осы бір асыл ұғымды жеке тақырып қылып алдым… Біз біреуге жақсылық тілегіміз келсе, ойланбастан оған БАҚЫТ тілейміз. Бірақ ол не? Мүмкін, бұл өмірге. Мына жарық дүниеге адам болып келгеніміздің өзі үлкен бақыт болар. Олай болса мен бақытсызбын деп, бәз кешіп жүргендерді қалай түсінуге болады. Мүмкін, байлық болар бақыт деген, олай болса сол байлықты көтере алмай қаңғып кеткендерді кайтеміз. Махаббат па десем Мәнжүнді қайтем сүйгеніне жете алмай қайғыдан қан құсқан, өнер ма десем Ақан серіні, Біржан салды қайтем өмірінің аяғы құсалықпен өткен. Міне, түсінбегендіктен талқыға салып отырмын.
КӨМЕКТЕСІҢДЕР, КӨП ТҮКІРСЕ КӨЛ ДЕГЕН. БІР МӘМІЛЕГЕ КЕЛЕРМІЗ.
БАҚЫТ — менің басымда бар ма? Бұны да білмеймін. Құдайға шүкір, керек десем бауыр еттерін кесіп беретін бір туғандарым
жанымда, отбасым да түгел. Елге қалай екенін қайдам, өзіме айдай жарым бар, Ұлым, келінім, қызым, немерем жалпы бір қазақтаймын. Басымда жай, астымда көлік, Өзіме жетерлік білім, нан табуға жетерлік жұмысым бар. Бірақ осылар әлгі бір БАҚЫТ деген ұғымға жатама екен. Бұл дегендер қажеттілік, қарапайым толыққанды қоғамның мүшесіне лайықты норма (қазақша баламасын таппадым) емес па. Сонда ол не? БАҚЫТ — сен қандайсың? Құйынбысың, құмбысың? Сағымбысың, желмісің? Таптым ба сені, таппадым ба білмеймін. Сондықтан да мен сенің іздеушіңмін!
КӨМЕКТЕСІҢДЕР, КӨП ТҮКІРСЕ КӨЛ ДЕГЕН. БІР МӘМІЛЕГЕ КЕЛЕРМІЗ.
БАҚЫТ — менің басымда бар ма? Бұны да білмеймін. Құдайға шүкір, керек десем бауыр еттерін кесіп беретін бір туғандарым
жанымда, отбасым да түгел. Елге қалай екенін қайдам, өзіме айдай жарым бар, Ұлым, келінім, қызым, немерем жалпы бір қазақтаймын. Басымда жай, астымда көлік, Өзіме жетерлік білім, нан табуға жетерлік жұмысым бар. Бірақ осылар әлгі бір БАҚЫТ деген ұғымға жатама екен. Бұл дегендер қажеттілік, қарапайым толыққанды қоғамның мүшесіне лайықты норма (қазақша баламасын таппадым) емес па. Сонда ол не? БАҚЫТ — сен қандайсың? Құйынбысың, құмбысың? Сағымбысың, желмісің? Таптым ба сені, таппадым ба білмеймін. Сондықтан да мен сенің іздеушіңмін!
18 пікір
Иә, мінсіз жандар болмайды, өзінде жоқ нәрсе бақыт боп көрінеді, қолда барды қадірлемейді. Жалпы, айта берсек ойдан ой шыға беретіні рас екен…
Жақсы жазғансыз +1
(Титтай ғана сөз қыстырайын пікірлеріңізге)Адам ойларының орындалуы — Адам бірнәрсеге ұмтылып, істелінген іске дейінгі уақытта немесе кейін болсын, сәтті болғандағы(немесе болудағы) сезінген жақсы бір сезімі.
кейнірек басқаша тағы пікір жазармын…
(Иә, жалпылама жазылған болатын)Бақыт мен үшін ыстық ынтазар сезім.
Елінің көзін ашып, азаттықты аңсаған алаш қайраткерлерінің, халқына деген сүйіспеншілігі болмады деп кім айта алар, Ақан сері мен Біржан сал суырып салма қызыл тіл өнеріне ынтазар болмады деп кім айта алар, Ләйлі мен Мәжнүндердің оттай лаулаған сезімдері ынтазарлықтан туылмады деп кім айта алар, сол сезімді сезіп тұрып, пенде қалай өзіне басқа іздесін?
Жанындағы барына қанағат етпей, бақытын алыстан іздеген адам, ешқашан бақытты бола алмас, сірә. Себебі, бақыт деген ұлы сезім және ол бірден топ етіп түсе қалмайды, ақырындап кішкентайдан үлкейе беруі тиіс.
Алаш қайраткерлерін жазыпсың оның несі бақыт, біздің кейінгі ұрпақ оларды көпіртіп мақтап жазып сол үшін кандидаттық қорғап, дүние тауып жүргеніміз үшін ба? Болмаса кешегі Сәкендердің азап вагонында бар қорлықты көріп, соңынан өзі құрған өкімет атып тастап, көмілген жерін таппай қалғанымыз бақыт па? Ақанды жазыпсың еркесімін деп жүрген елінен түңіліп қаңғып кеткені бақыт па? Біржанды жазыпсың, жынданды деп баласы керегеге байлап қойғаны бақыт па? Ләйлі мен Мәнжүнді жазыпсың егер олар бақытты болса екеуі қосылып ,ұрпақ өсіріп мәре-сәре өмір сүрмеді ма, Естерінен адасып қаңғып жүріп бір молада өлгеннің несі бақыт, түсіндірші.
деепсің, оныңа да келісе алмаймын, Бақытты іздемей мен бақыттымын болдым, толдым, енді қанағат деп терезеден қарап отырған адам менімше ең сорлы адам. Олай болатын болса елдің бәрі бақыттымын дейді бірақ неге солардың бәрі сол бақытының рахатын көріп шалқасынан жатпайды.
бұл жерде келісуге болады, демек сенде менімен келісіп отырсың, сен қуа бересің, бақытың жеткен сайын үлкейе береді.Бірақ болды мен жеттім деп тоқтай алмайсың, тоқтасаң бұл өмірдің біткені.Сонымен шал мен кемпір ұзақ та, бақытты өмір сүріпті деген ертек те аяқталады, Ары қарай келесі ұрпақ бақыт іздеуді жалғкастырады.Солай бауырым, менімше бақыт деген оны талмай іздей беру шығар бәлкім, кім білсін?
Маған кішкентай кезде Марк Твеннің көптеген жинақтарын алып оқып, аудиокітаптарын тыңдап жүрген қатты ұнайтын. Себебі, мен үшін ол жеке бір үлгі алуға болатын тұлғалардың бірі. Жоғарыдағы романды оқымағам, бірақ ол Джек Лодондікі.
Бәлкім сол бақыт дегеніміз тәуба мен шүкіршілік, қанағат па деп ойлаймын.
Білмеймін, дәл қазір өз ойымның ішінде адасып кеттім. Жако аға, мен бұл жайлы толық ойланып өз ойымды жазармын. Ой салғаныңызға рахмет
Бірақ соны көріп келген бір адам болса ғой, шіркін…
Ол Аллахқа құлшылық ету, иман келтіру, шүкіршілік ету
Ата ананы сыйлау, құрметтеу жақсы көру
Бала шаға оларды асырап, бағу имандылыққа баулу, қызықтарын тамашалау
Аллах жаратқан әлемді танып білу, Оның құдіретіне таң қалу. Ғылым деген сияқты.
Қиындыққа сабырлық таныту,өтірік айтпау, алдамау т б
Байлық, өзіңнен ауысқанды мұқтаждарға беру, ағайынға көмектесу, жетімге жәрдем
Сүю Махабат Аллахтың адамдардың қарым қатынасы үшін берілген сезімі
Қорқыныш, Аллахтан ғана қорқу қорқыныш пен шүкіршілікті және түсініксіз сезімдердің араласуынан аққан жас. Оның барлығы бақыт емес пе? Аллах соны бұйырмай ма? Яғни Аллах бізді екі дүниенің бақытын беруші.
О дүниеге барып келген адам болмаса да бізде Құран бар ғой. Құранда жұмақ турасында сипатталады және ол күмәнсіз рас.
Арман сияқты Бақыт та мұраттың тылсымдық-эмоциялық көрінісі болып табылады. Мұрат тұлғаның болашаққа деген сенімін білдірсе, Бақыт оның іске асу деңгейін көрсетеді. Әдептану саласында Бақыт мәселесімен шұғылданатын ілімді фелицитология (грек. — Бақыт туралы ілім) деп атайды. Бақыт — көп мағыналы ұғым. Оның басты түсініктері: 1) бақ-дәулет, “қолға қонған құс”, ырыздық; 2) қуаныш, ләззат, рахат; 3) жақсылыққа, ізгілікке жету, даналық; 4) өмірден өз орнын табу, толыққанды тұлғаға айналу. “Құс ұшуға жаралған, адам бақытты болуға жаралған” дейді халық мақалы. Бақытты өмір сүру — қуанышты болу, дәулетке кенелу, рахатқа бөлену. Адамға қуаныш әкелетін оқиғалар — табысқа қол жеткізу, іс-әрекеттің марапатталуы, алға қойған мақсаттың орындалуы, бала-шағаның қызығы. Қуаныш сезімі адамға күш беріп, кісінің жігеріне жігер қосады.
Алайда қуаныш пен Бақыттың арасында айырмашылық та бар. Қуаныш өткінші, жеке бір сәтке байланысты болса, Бақыт — адамның бүкіл өмірінің арқауы. Өмірде адамгершілікке жат, әдептілікке симайтын жалған қуаныштардың да кездесуі мүмкін. Қазіргі жағдайда Бақытты өмір сүру мәселесі өркениеттілік құндылықтарымен (нарық, демократия, адам құқыларын қастерлеу, т.б.) тікелей байланысты. Т. Джефферсон “Тәуелсіздік декларациясында” мемлекет өз табиғаты бойынша Бақытқа ұмтылуды қорғап, тұлғалардың іскерлігі мен дербестілігін ынталандыруы қажет екенін, бұл Бақыт үшін мәнді болып табылатынын атап көрсетеді.
Пайдаланылған әдебиет:
Қазақ энциклопедиясы, 2 том;
дейді екен Вики.