Дефектология – сауабы мол мамандық
Қытайда жүрсеңдер де білім алуға ұмтылыңдар ©
Өмірде екі нәрседен қателеспеген жөн. Оның бірі — жар таңдау болса, екіншісі — мамандық таңдау. Жастарымызға осы екінші таңдауда қателеспеуге аз да болса жол сілтеп, дұрыс бағдар көрсетсек деген оймен АКА бастаған идеяға, Димаштан микрофонды алып, өз үлесімді қоссам.
ҰБТ.да төртінші таңдаған пәніңіз биология болса, осы мамандықты таңдауға кеңес беремін. Егер қызығушылығыңыз бар болса, әрине.
Мамандығым — Дефектология. Бұл мамандықты естігенде қай-қайссыңыз болмасын «Ол не мамандық?» деген сұрақ қоярыңыз сөзсіз.
Дефектология (лат. дефект – жетімсіздік және гр. логия – ілім) – педагогиканың көру, есту, сөйлеу мүшелерінде, ақыл-ойының дамуында табиғи кемістігі бар балаларды оқыту мен тәрбиелеу мәселелерін зерттейтін ғылымның арнаулы саласы.
Бұл саладағы зерттеу нұсқасы мүмкіндігі шектеулі балалар, яғни тәрбиелеуі қиын (аномальді) балалар. Ондай жандарға қарап арың, ұятың оянады. Олармен жұмыс істеу өте қызықты, сонымен қатар аса жауапкершілікті, шыдамдылықты талап етеді. Мына бес күндік жалған дүниеден баз кешіп кеткеніңде, олардың арасына кірсең, бейнебір өзіңді өзге планетада жүргендей сезінесің. Ғажап өмір!
Сөзден ауытқымай, мамандық жайлы кеңінен тоқтала кетсем, дефектология төрт салаға бөлінеді:
1. Сурдопедагогика – мылқау балаларға білім және тәрбие беру проблемаларын зерттейді. Оған құлағы нашар және мүлде естімейтін балалар кіреді. Оларға білім беру барысында қолмен сөйлеу құралы кіреді. Әріптерді қолмен көрсету түрі:
2. Тифлопедагогика – педагогика ғылымының көру қабілеті бұзылған (зағип) балаларды оқыту және тәрбиелеу жөніндегі саласы. Көру қабілеттері төмен немесе мүлде көрмейтін балалар ерекше тәрбие мен білімді талап етеді.
Тифлопедагогика жалпы педагогиканың саласы ретінде философияға, гуманистік тәрбие мен жалпы-дидактикалық оқыту принциптеріне, көру қабілетінің кемістігі бар адамдардың өсу ерекшеліктеріне негізделіп дамиды.
Тифлопедагогика ғылымының міндеттері: көру қабілеті бұзылған тұлғаларды психологиялық-педагогикалық және клиникалық тұрғыдан зерттеу.
Көру кемістігі бар ересектерді оқытудағы мақсат – өмірлік тәжірибесі мен жалпы біліктілігін, білімін және әлеум. дәрежесін көтеру. Оқыту мен тәрбиелеудің әдістеріне арнайы нұсқау, бағдарлама, методика, тифлотех. жабдықтар, т.б. жатады.
Көру кемістігі бар жандар үшін оқу құралы:
Ең қызығы осы екі суреттегі мүмкіндікті емтихандарға пайдалануым еді. Ешкім түсінбейтін осы оқу, сөйлеу тілін өз мүмкіндігіңізге шпор ретінде пайдалану.
3. Олигофренопедагогика — ақыл-ой дамуынан қалып қойған балаларды тәрбиелеу мен оқыту туралы ғылым.
Олигофренопедагогика педагогикалық ғылымның жеке тарауына әзірлеуі жалпы білім беру мектептерінің кеңейтілгеніне байланысты балалар арасындағы ақыл-ой жағынан қалып қойғандық кұбылысына дәрігерлер, ұстаздар, психолоттар мен қоғам қайраткерлердің назары аударылған кезі ХІХ ғасырдың аяғы — ХХ гасыр басына катысты. Олигофренопедагогика мазмұны болып табылатыны:
1. балалардағы ақыл-ой қалып қойғандық мэні, аномалды баланың ерекшеліктерін педагогикалық және психологиялық зерттеудің жолдары мен құралдары туралы ілім;
2. ақыл-ой дамуынан қалып қойған баланы оқытудың теориясы (дидактика);
3. көмекші мектептердегі ақыл-ой дамуынан қалып қойған балаларды оқытудың гылыми негіздемесі;
4. мектеп курсының пәндері бойынша ақыл-ой дамуынан қалып қойган балаларды білім мен дағдыларға оқытудың жеке әдістемелердің негіздемесі;
5. ақыл-ой дамуынан қалып қойған балаларда еңбекке с2тті енгізуі мен социалистік жатакхананың ережелерін орындауына қажетті жа5ымды өнегелі қасиеттерді тәрбиелеудің ұстанымдары мен әдістердің негіздемесі.
4. Логопедия – тілінің кемісі бар балаларға білім және тәрбие беру проблемаларын зерттейді.
Укупедия быраттарыңның айтуынша (бұл салаға аса қызығушылық танытқан жоқ едім): Алғаш 17 ғасырда қолға алынғанымен тілінің мүкісі бар балаларды медицина және психология жолдармен зерттеп, тиісті емдеу шараларын қолданудың жолын табу әрекеттері 20 ғасырдың 30-жылдарына дейін созылды. Кемшіліктердің қайсыбірі сөйлеу жағынан (мәселен, тіл мүкістігінен) байқалса, екіншісі оқуы мен жазуының (дислекция, дисграфия) бұзылуынан да көрінеді. Фонетика, сондай-ақ, лексика-грамматика жүйені (алалия, афазия) қамтитын бұзылулар бар. Көбінде тілдің кемістіктері оның қарқыны мен созылмалығына (тұтықпа) қатысты болады. Тілдің кемістігін зерттеу мен жою білімнің басқа салаларының психология, тіл білімі, физиология, медицина деректерін ескере отырып жүргізіледі.
Дефектология оқу орындарына жаңа мамандық ретінде енгізілгеніне көп бола қойған жоқ. Осыдан-ақ, ол мамандықтың қазіргі өркениетті заманымызда өте тапшы екенін аңғарған боларсыз.
Сондай-ақ, Дефектолог мамандығымен қатар сіз Психолог мамандығын қатар алып шыға аласыз. Яғни, кез-келген арнайы мектепке Сурдопедагог, Логопед, Олигофренопедагог, Тифлопедагог, Психолог мамандығы бойынша қызмет ете аласыз. Сонымен бірге санаторий, түзету мекемелерінде, шипажайларда адамдарға көмектесумен, оларға диагноз қою қызметтерін атқара алатын боласыз. Бір сөзбен айтқанда медицина мен мұғалімдікке бір табан жақын мамандық. Яғни, бір ғана маман иесі емес, бірнеше маман иесі болып шыға келесіз.
Егер мүмкіндігі шекетулі, көмектеріңізге зәру жандарға қол ұшын созып, жақсылық жасап дүниеден сауап, өмірден сабақ алғыңыз келсе, сіздерді осы бір қиыншылығы мен қызығы қатар жүретін мамандық бойынша білім алуға шықырып, микрофонды кезекті маман иесі sandibek ке ұсынамын.
Пы/сы: Қызықтырған сұрақтарыңыз болса, пікірде күтемін.
43 пікір
Тифлопедагогиканың әліпбиі ерекше екен.
Жаңалықтарда қолмен көрсеткендерді қалай түсінеді екен десем, әрбіреуі бір әріп екен ау!
Қызық! Жаңа әлем десе жаңа бір әлем)
Мен статистика жағын білгім келіп тұр. Қазақстанда нәрестелердің қанша пайызы дефектолог маманын қажет етеді? Бұндай аномалиямен туылу қаншалықты жиі кездеседі?
Мүлдем емделіп шығып жатқандар бар ма әлде тек сіздер өмір сүруге бейімдейсіздер ма?
Қандай диагнозды балалармен жұмыс жасайсыздар?
Енді… Қалай айтсам екен… Дефектологтардың көмегімен жазылып, қалыпты адам қатарына қосылғандары бар ма?
1 курсымда «Ақыл-есі кем балалар интернатында» практикада болғанымда дефектологты атымен көргеніміз жоқ, әлде сіздер тек есту мен сөйлеу кемістігі бар балалармен жұмыс жасайсыздар ма?
Дефектолог мамандығы қызықтырып тұр мені де… Менің облысымда жоқ шығар бұл мамандық…
Шымкенте және мен тұратын Ленгер қаласында мүмкіндігі шектеулі жандарға арналған бірнеше арнайы мектептер мен мекемелер, колледж бен Университеттер қызмет істейді, сондай-ақ, арнайы мектептер мен жоғарғы оқу орындары Алматы қаласында да бар.
Дефектология жоғарыда айтып кеткенімдей төрт салада жұмыс істейді, соның ішіндегі мылқау балалармен жұмыс істеу менің таңдағаным және қызыққаным болғандықтан кеңінен тоқталдым. Ал былайша дефектолог маманы аталмыш балалардың бәрімен дерлік қызмет атқара білуі міндетті.
Іске сәт, жұмысыңызға сәттілік тілеймін!
Менің де қызығушылығым артып, дефектолог маманы боп кеткім кеп кетті.
Өте тамаша пост.